Hodnotenie a skúsenosti s OKAY.sk

Okay je česká spoločnosť, ktorá vznikla ako obchod s elektronikou, no neskôr do svojho sortimentu zaradila i nábytok. Majiteľ Jindřich Životský začal podnikať v roku 1992 ako predajca drobnej elektroniky dovezenej z Talianska a Belgicka. O dva roky neskôr založil prvú kamennú predajňu Okay v Brne. Čoskoro jedna predajňa nestačila, spoločnosť Okay expandovala do ďalších územných častí Českej republiky. V roku 2002 prešla i na slovenský trh. V roku 2012 prevzala spoločnosť Okay predajcu nábytku JENA a predstavila nový koncept predajní Elektro & Sofa.

Elektropredajňa najbližšie k vám

Sieť predajní Okay je jedna z najrýchlejšie rastúcich na trhu s elektronikou. V roku 2008 otvorila až 35 nových prevádzok. Aktuálne disponuje až 120 pobočkami, z toho 45 je na Slovensku. Pobočka Okay je k vám blízko, nech ste z akejkoľvek časti Slovenska. Nákupom elektroniky a nábytku pod jednou strechou vám ešte aj šetrí čas. Aby spoločnosť vyšla v ústrety aj starším či zaneprázdneným klientom, ponúka aj nákup cez telefón.

Prečo nakupovať na e-shope?

Okrem toho, že na internete si viete vyhľadať všetky potrebné informácie a nakupujete z pohodlia domova, spoločnosť Okay vám na svojich stránkach ponúka nižšie ceny produktov i dopravy oproti ponuke v kamennej predajni. Taktiež je k dispozícii niekoľkonásobne širšia ponuka produktov, ktorá nie je obmedzená priestorovými možnosťami prevádzky.

Hoci sú niektoré služby spoločnosti Okay dostupné len priamo na predajni (objednanie inštalácie, 14-dňová doba na vyskúšanie, služba Bleskovej výmeny) niekoľko z nich môžete využiť aj pri osobnom odbere. Takto môžete dodatočne objednať napríklad inštaláciu zakúpeného spotrebiča.

Pri nákupe na Okay.sk máte na výber platbu kartou, bankovým prevodom, nákupom na splátky či v hotovosti pri osobnom odbere na predajni alebo na dobierku pri doručení domov. Platba na dobierku je možná len v hotovosti a je spoplatnená sumou 1,49 € ak ste si objednali elektroniku. V prípade, že ste si objednali nábytok zaplatíte za dobierku 2,99 €.

Výhody osobného odberu

V rámci osobného odberu máte možnosť výberu zo 45 pobočiek a výdajných miest, ktoré sú otvorené aj cez víkend. Vašu objednávku môžete zaplatiť až na mieste, nechať si poradiť od odborne vyškoleného personálu, objednaný produkt skontrolovať a v súčinnosti personálu prípadne i vyskúšať.

Len priamo na pobočke je k dispozícii možnosť objednania dopravy s odbornou inštaláciou elektroniky alebo montáže nábytku u vás doma. Ceny tejto služby nie sú zverejnené na webovej stránke, je potrebné sa informovať priamo na prevádzke, prípadne telefonicky na zákazníckej linke. Služba inštalácie sa netýka plynových sporákov, ktoré si vyžadujú certifikovaného odborníka.

Len od vás závisí, kedy si tovar na pobočke prevezmete. Ak si objednáte doručenie na pobočku Standard, ktoré je zdarma, objednávka drobnej elektroniky (do 50 kg) vás bude očakávať už za 1 až 3 dni. Objednávka veľkej elektroniky (nad 50 kg) bude pripravená do 1 až 6 dní. Ak si však objednáte doručenie Expres, vaša objednávka bude pripravená už do jedného dňa. Expresné doručenie na pobočku je spoplatnené: za drobnú elektroniku do 50 kg zaplatíte 4,40 €, za elektroniku nad 50 kg až 24,20 €. V prípade nábytku je doručenie na pobočku zadarmo a trvá 2 až 7 pracovných dní.

O možnosti vyzdvihnutia tovaru na prevádzke vás informuje SMS notifikácia a e-mailová správa. Elektronika vás na predajni počká 5 dní, nábytok až 16 dní.

Expresná rezervácia tovaru na predajni

Ak je vami vybraný produkt k dispozícii na predajni, môžete si ho expresne rezervovať, vyzdvihnúť už do jednej hodiny a zaplatiť ako nákup na pobočke. Výrobok máte rýchlo vo vlastných rukách, a pritom sa vyhnete poplatku za Expresné doručenie, ktorý by ste inak hradili pri objednávke online s osobným odberom. Treba však povedať, že ceny produktov pri nákupe na predajni sú vyššie než ceny na e-shope. V prípade expresnej rezervácie vás preto môže prekvapiť o niečo vyššia cena, ktorú za produkt na predajni zaplatíte.

Doručenie zdarma a Expresné doručenie

Štandardné doručenie tovaru na adresu trvá 2 až 4 pracovné dni a je veľmi výhodné – zadarmo. Objednávku môžete mať doma rýchlo a bez poplatku, čo platí pre drobnú aj pre väčšiu elektroniku nad 50 kg. Ak však nechcete čakať, k dispozícii je doprava Expres s doručením už do 1 pracovného dňa. Cena dopravy Expres je v prípade elektroniky do 50 kg 4 € alebo 4,40 € (pri objednávke do 4 €), v prípade elektroniky nad 50 kg je to 24,20 €.

Doručenie nábytku trvá 1 až 3 pracovné dni a nie je možné ho urýchliť objednaním Expresnej dopravy. Cena dopravy sa zvyšuje spolu s cenou objednaného nábytku a je vyššia i vtedy, ak sa rozhodnete platiť na dobierku, teda až priamo prepravcovi. Najnižší poplatok za doručenie nábytku je 7,99 € pri platbe vopred alebo 8,99 € pri platbe na dobierku.

Extra služba garancie bezstarostnej dopravy

Stalo sa vám, že vám priniesli tovar, ktorého obal bol poškodený? Ak ste takýto tovar prevzali a vo vnútri krabice našli výrobok, ktorý bol poškodený, nasledovala zdĺhavá reklamácia. Aby vašu radosť z práve doručeného výrobku nezmarila žiadna nehoda, Okay vám ponúka službu Bezstarostnej prepravy, s ktorou sa podobným nepríjemnostiam jednoducho vyhnete. Ak totiž podobná situácia nastane, prípadne sa objednaný tovar v rámci prepravy stratí, stačí o tom informovať spoločnosť Okay. Obratom (do 24 hodín od nahlásenia) vám zašlú nový produkt alebo jeho náhradu v podobných cenových a funkčných parametroch. Služba je aktuálne dostupná za poplatok 0,99 €.

Inštalácia elektroniky a montáž nábytku

Cena dopravy, ktorá sa zobrazuje v e-shope, nepočíta s vynesením produktu do bytu a s jeho inštaláciou či montážou. Objednávku vám doručia len za prvé uzamykateľné dvere. Žiaľ, tieto inštalačné a montážne služby, ale i služba odvozu a likvidácie starého spotrebiča, sú dostupné len priamo na pobočke. Tam vás informujú aj o aktuálnych cenách. Služba sa nevzťahuje na spotrebiče, ktoré si vyžadujú odborné zapojenie certifikovaným pracovníkom (plynový sporák a i.). Priamo na predajni je taktiež možné vopred si dohodnúť čas doručenia, čo pri objednávke na internete možné nie je.

14 dní na bezplatné vyskúšanie výrobku

Dlho ste sa preň rozhodovali, no nakoniec vám výrobok nevyhovuje? V Okay vám garantujú možnosť vrátenia tovaru bez uvedenia dôvodu do 14 dní od jeho kúpy a prevzatia. Výrobok musí mať originálny obal a nesmie byť poškodený. Ak sú jeho súčasťou spotrebné diely, ktoré ste použili (napr. holiace čepele, vrecká do vysávača a podobne), vrátenie výrobku je podmienené ich úhradou. Následne si môžete vybrať nový výrobok alebo vám vrátia peniaze, a to hneď. Výnimkou je skupina výrobkov, ktorých pretrvávajúca funkčnosť nie je overiteľná okamihom spustenia. Tieto výrobky sa posielajú do autorizovaného servisu na diagnostiku, ktorú vopred uhradíte vo výške 23 €. Ak sa zistí poškodenie, vrátenie výrobku nie je možné. Do skupiny týchto výrobkov patria mobilné telefóny, digitálne fotoaparáty, počítače a notebooky, navigácie, ale i varné dosky, rúry a sporáky.

Blesková výmena

Ďalšia služba, ktorá je dostupná iba pri kúpe priamo na pobočke. Vzťahuje sa na výrobky s predajnou cenou do 199 € a na dobu dvoch rokov. Ochráni vás pred 30-dňovým čakaním na vyriešenie reklamácie, nakoľko garantuje okamžitú výmenu tovaru v prípade jeho poškodenia.

Jednoduchá a rýchla reklamácia

Napriek vyššie spomenutým službám, ktoré sú nedostupné pri nákupe na Okay.sk, za veľmi ústretový môžeme považovať reklamačný a pozáručný servis. Výrazne zjednodušuje nepríjemný proces reklamácie a opravy či náhrady výrobku. Poškodený výrobok nemusíte posielať poštou a tým vynakladať vlastné prostriedky, stačí ho priniesť na ktorúkoľvek pobočku Okay, a to dokonca aj po uplynutí záruky. Okay zadarmo zabezpečí prenos výrobku do autorizovaného servisu a späť. Ak je reklamovaný tovar objemnejší, stačí zavolať na zákaznícku linku a telefonicky si dohodnúť návštevu servisného technika priamo u vás doma.

Predĺžená záruka až na 5 rokov

Pri kúpe elektroniky a nábytku je predĺžená záruka službou, ktorá sa len ťažko odmieta. V Okay vám ponúknu predĺženú záruku až na 5 rokov, ktorá vás ochráni pred nečakanými výdavkami na opravu alebo výmenu výrobku aj po uplynutí prvých dvoch rokov. Poistenie je bez spoluúčasti a hradí náklady do výšky plnej nákupnej ceny. Garantuje rýchle riešenie a servisné pokrytie po celom Slovensku. Ak je poškodený tovar objemnejší, špecializovaný servis vykoná opravu priamo u vás doma, prípadne zadarmo odvezie tovar do autorizovaného servisu.

Poistenie PLUS

Zákonná záruka nepokrýva všetky možné situácie, pri ktorých môže dôjsť k poškodeniu výrobku. Aby ste boli chránený aj pred poškodením spôsobeným pádom, nárazom, nepozornosťou alebo odcudzením, vhodné je využitie služby Poistenia PLUS na 1 alebo 2 roky. Poistenie zaručuje náhradu škody opravou alebo výmenou za nový produkt bez väčších výdavkov z vašej strany – len za spoluúčasti 15 % v prvom a 25 % v druhom roku. Poruchu stačí nahlásiť telefonicky a v prípade poškodenia objemnejšieho tovaru prebieha oprava u vás doma alebo je výrobok zadarmo odvezený do servisu.

Poistenie mobilného telefónu

Poistenie, ktoré opäť rozširuje zákonnú záruku a zabezpečuje bezstarostné používanie zariadenia počas prvých rokov. K dispozícii je na 1 alebo 2 roky a garantuje vám bleskovú opravu, prípadne výmenu za zlomok ceny. Náklady totiž hradí spoločnosť Okay a počíta s vašou spoluúčasťou len 10 %. Vyberať si môžete z 2 variantov poistenia: Poistenie Standard na 1 rok, ktoré chráni pred pádom, odcudzením a zneužitím dát, alebo Poistenie TOP na 1 alebo 2 roky, ktoré chráni aj pred poškodením displeja a dotykovej vrstvy. Poistné plnenie je v oboch variantoch možné do časovej ceny výrobku, teda pôvodnej ceny zníženej o amortizáciu.

V Okay rozumejú technike a radi vám pomôžu

Priamo na pobočke vám radi poradia a prípadne aj zabezpečia kompletný servis pri nastavení počítača. Môže ísť o pomoc s prvým spustením, nastavením užívateľského účtu a inštaláciou základných programov. Ponúkajú aj PC Diagnostiku, či PC Údržbu, pri ktorej defragmentujú disk a skontrolujú zavírenie.

Garancia najnižšej ceny na kamennej predajni

Okay elektro garantuje najnižšie ceny produktov. Ak zakúpite výrobok, no v konkurenčnej maloobchodnej predajni v rovnakom meste alebo jeho okolí nájdete nižšiu cenu identického a aktuálne dostupného modelu, Okay vám vráti 110 % cenového rozdielu. Garancia sa vzťahuje iba na ceny elektrospotrebičov na predajni, neporovnáva ceny predaja online, ani akciového tovaru. Nájdený cenový rozdiel je potrebné nahlásiť do 7 dní od kúpy na ktorejkoľvek predajni Okay.

Záver a zhrnutie

Predajca elektroniky a nábytku Okay nachádza priaznivcov vďaka dostupnosti v rámci celého Slovenska, širokej ponuke tovaru a výpredajovým cenám. Zákazníci hodnotia spoločnosť veľmi kladne, no objavujú sa aj výhrady zamerané na nedostatočne zaškolený personál, vyššiu cenu tovaru, nedodanie tovaru vo vopred avizovanom čase, či nedostupnosť zákazníckej linky. Nevýhodou je taktiež zastaraný dizajn stránky s informáciami, ktoré sú kvôli rozdielom v službách na predajni a v e-shope mierne mätúce. Chýbajú ceny za dopravu s vynáškou do bytu a základnou inštaláciou, čo je služba, ktorú iné spoločnosti ponúkajú už automaticky aj pri objednávke online. Prekvapivá je taktiež nedostupnosť niektorých ďalších služieb, ktoré Okay ponúka len pri nákupe na pobočke, nie pri nákupe na internete.


Všetky informácie spomenuté vyššie boli platné a aktuálne v čase písania tohto článku, avšak nemusia už byť aktuálne v tejto chvíli. Článok je spojením verejne dostupných informácií alebo hodnotení a osobného názoru autora. Účelom článku je agregovať čo najviac užitočných informácií na jednom mieste a zjednodušiť tak porovnanie a výber predajcu pre potencionálnych zákazníkov. Všetky ceny, služby a podmienky spomenuté v článku majú len informatívny charakter. Každý čitateľ je tak povinný overiť si všetky informácie uvedené v článku u daného predajcu. Jediným aktuálnym zdrojom informácií je vždy oficiálna stránka predajcu, ktorú nájdete na adrese:

https://www.okay.sk/

Vložiť komentár