DATART.sk recenzie a skúsenosti

DATART je jedným z popredných maloobchodných predajcov elektra v Čechách a na Slovensku. Na trhu pôsobí od roku 1990. Aktuálne prevádzkuje 111 predajní, z toho 16 na území Slovenska. Od roku 2018 patrí pod spoločnosť Elektrosped a v rámci toho je súčasťou skupiny HP Tronic, ktorá vlastní sieť elektropredajní Hej. Aj vďaka tomu je možné vyzdvihnúť si objednávku vytvorenú na Hej.sk na ktorejkoľvek predajni DATART.

Široká sieť prevádzok s inovatívnym konceptom

Počtom prevádzok a odberných miest predbieha DATART časť konkurencie, pričom dizajn svojich prevádzok prispôsobuje aktuálnym trendom a potrebám zákazníkom. V roku 2015 predstavila spoločnosť DATART jedinečný koncept prevádzok „Predajňa 21. storočia“. Cieľom bola humanizácia priestoru prevádzky, aby sa zákazník cítil príjemne a ľahko sa vedel zorientovať. Použité boli nové technológie, prirodzené odtiene zelenej a prvky dreva. Predajňa nadobudla tzv. oddychové zóny a zväčšila si aj vzdialenosť medzi uličkami. Vďaka tomu pôsobí celý priestor vzdušne a presvetlene.

Príkladom konceptu je najväčšia elektropredajňa na Slovensku DATART Bratislava. Predajňa disponuje kuchynským štúdiom a rozlohou 2 000 m². Ponukou služieb však nezaostávajú ani ďalšie prevádzky: DATART Nitra, Prešov, Trnava, Martin, Žilina, Trenčín, Banská Bystrica, Košice, Poprad či Piešťany.

Už o 2 roky neskôr predstavil DATART ďalší plán prevádzok, koncept „Malých mestských predajní“. Dôraz kládli na ľahkú a okamžitú dostupnosť mimo veľkých obchodných centier a osobný kontakt so zákazníkom. Napriek menšej rozlohe poskytujú i tieto prevádzky bohatý sortiment z ponuky spoločnosti DATART. Nájdete v nich všetko od domácich spotrebičov, akými sú mlynčeky na mäso alebo kávu, chladničky či práčky, až po audio, video, počítače, mobily, príslušenstvo pre automobily a záhradnú techniku.

Mestské prevádzky sú zároveň výdajnými miestami pri nákupe cez internet. Tento koncept sa uplatňuje najmä v Českej republike.

Výsledkom inovatívneho prístupu spoločnosti a snahy zachytiť potreby zákazníkov sú rôzne ocenenia. Spoločnosť ich získava hlavne na susednom českom trhu: ocenenie Mastercard Obchodník roka 2017 v kategórii Najlepší zákaznícky zážitok v digitálnej dobe, ShopRoku 2017 v kategórii elektro, víťaz MasterCard eShop 2012 v kategórii Predajca elektrotechniky.

Možnosti doručenia

Pri rezervácii tovaru pre osobný odber na predajni trvá rezervácia 5 dní. Tovar je pripravený na vyzdvihnutie do hodiny, ak je dostupný na danej prevádzke. V opačnom prípade bude pripravený do dvoch pracovných dní. Ak si želáte objednávku zaslať domov, vybrať si môžete doručenie na poštu alebo poštovým kuriérom či kuriérskou spoločnosťou. Objednávka je v prípade dostupnosti na sklade odovzdaná už nasledujúci deň pred prvé uzamykateľné dvere.

K dispozícii je i možnosť odvozu starého spotrebiča, potrebná je však objednávka služby vopred a pristavenie spotrebiča za prvé uzamykateľné dvere. Doručenie domov je spoplatnené, zadarmo je len pri vybraných produktoch.

Prémiová DATART Doprava – doprava aj s vynáškou

Prémiová DATART Doprava patrí medzi najlepšie hodnotené služby na trhu. Oproti štandardnej doprave prináša množstvo výhod. Zahŕňa vynášku tovaru na akékoľvek poschodie bez pomoci zákazníka, jeho inštaláciu (s prípadným doplatkom podľa typu spotrebiča), odvoz odpadu z krabíc a odvoz starého spotrebiča, ktorý prevezmú priamo z vášho bytu. V rámci služby je možné objednanie doručenia aj v skorých ranných alebo neskorých večerných hodinách, dokonca aj cez víkendy. A to všetko pre maximálny komfort zákazníka.

Odborná inštalácia sporákov a iných spotrebičov

Inštalácia niektorých spotrebičov, napr. sporákov, si žiada kvalifikovaných odborníkov, ktorých vám bežné distribučné spoločnosti zabezpečiť nevedia. Avšak, to neplatí pre spoločnosť DATART! Za príplatok si priamo pri objednávke tovaru môžete objednať aj odbornú inštaláciu potrebným odborníkom. To vám výrazne ušetrí čas, ktorý by ste inak vkladali do jeho svojpomocného zháňania po obdržaní tovaru. Súčasťou každej inštalácie je aj overenie funkčnosti tovaru a oboznámenie s jeho obsluhou a údržbou.

Predĺženie záruky so službou navyše

Aby ste predišli prípadným starostiam po uplynutí dvojročnej zákonnej záruky, ponúka DATART predĺženie záruky na 3, 4 alebo 5 rokov. Službu je možné zakúpiť už pri samotnej objednávke tovaru alebo dodatočne, najneskôr 30 dní po kúpe tovaru. Ak si záruku predĺžite na 3 roky a až do jej uplynutia ju nevyužijete, pri kúpe nového tovaru vám bude priznaná zľava vo výške ceny nevyužitej predĺženej záruky (maximálne vo výške 15 % z ceny nového výrobku).

Poistenie poškodenia a krádeže

Pri objednávke v spoločnosti DATART poistíte tovar aj pred náhodným poškodením spôsobeným neopatrnosťou, či pred odcudzením tovaru krádežou. Poistenie tovaru vás finančne ochráni v prípade krádeže tovaru z uzamknutého priestoru, ale aj v prípade krádeže mobilu z vrecka. Na jeho náhradu nebudete musieť vynakladať vlastné prostriedky, nakoľko vám náhradu zabezpečí spoločnosť DATART.

Blesková výmena v prípade poruchy

Vykazuje zakúpený tovar poruchu? V rámci služby Bleskovej výmeny stačí tovar odovzdať na reklamáciu a okamžite vám ho vymenia za nový. Vyhnete sa tak starostiam ohľadom čakania na opravu výrobku a výsledok reklamácie. Nemusíte pritom riešiť výpadok zariadenia z vášho bežného života.

Ďalšie doplnkové extra služby

Pri nákupe v DATARTE sa starostlivosť o zákazníka nákupom nekončí, v ponuke sú ďalšie servisné služby. Medzi tie patrí napr. aj inštalácia Smart TV, teda pripojenie televízora k internetu, či služba CompCare START, teda inštalácia operačného systému a užitočných programov. K dispozícii je preinštalovanie systému a kontrola už používaného zariadenia.

DATART schôdzka s odborníkom na kamennej predajni

Neviete si rady pri výbere produktu vhodného pre vás alebo sa bojíte, či na prevádzke natrafíte na pomoc voľného a kvalifikovaného personálu? Elegantným riešením je objednanie odborníka vopred na konkrétny čas návštevy ktorejkoľvek prevádzky. Odborník sa bude venovať len vám, poradí vám pri výbere a odborne zodpovie všetky otázky. Vy si potom zakúpený tovar odnesiete domov bez akýchkoľvek pochybností. Služby odborníka je možné objednať vopred na dobu 30 minút.

Cenová ponuka na mieru

DATART myslí aj na tých, ktorí zariaďujú alebo rekonštruujú svoje bývanie a z toho dôvodu nakupujú viacero položiek. Aby ste nemuseli objednávať tovar z viacerých predajní a sami porovnávať ceny, DATART vám pripraví výhodnú ponuku so všetkým, čo hľadáte. Samozrejmosťou služby je individuálny prístup pracovníka a predloženie ponuky už do jedného dňa. Ušetríte tak čas i peniaze.

Pravidelné zľavy pre všetkých a exkluzívne zľavy

Súčasťou každodennej ponuky sú lákavé zľavy, súťaže a výpredaje rôzneho sortimentu. O niečo výraznejšie zľavy poskytuje spoločnosť DATART zamestnancom zmluvných partnerov. Tešiť na môžu z exkluzívneho VIP členstva a ďalších zvýhodnených ponúk, ktoré nie sú k dispozícii bežnému zákazníkovi.

Výhody

+ 16 predajní v 11 slovenských mestách

+ zjednotené ceny v kamennej predajni a na e-shope

+ rýchle dodanie objednávky

+ možnosť výberu z rôznych možností doručenia, aj nadštandartnej dopravy

+ možnosť donášky s vynesením tovaru na ktorékoľvek poschodie a ďalšími službami

+ zabezpečenie aj odbornej inštalácie vstavaných spotrebičov alebo sporákov

+ možnosť poradenstva zo strany odborníka na predajni

+ časté zľavy a výpredaje

+ informatívny blog s bohatými radami, ako vyberať rôzne výrobky

+ porovnávač produktov

Nevýhody

– silnejšia orientácia na český trh

– dlhšie trvanie doručenia z dôvodu uskladnenia v ČR

Záver

Spoločnosť DATART pôsobí na slovenskom trhu s elektronikou a domácimi potrebami už dlhodobo s ponukou širokého výberu sortimentu a unikátnych služieb. Výhodou spoločnosti je prozákaznícka orientácia badateľná v ponuke služieb, koncepte predajní a prístupe personálu, rýchlosť dodania objednávky a kvalitný tovar vo výhodných cenách. Ojedinele zmieňovaným negatívom v hodnoteniach zákazníkov je nedodržanie doby doručenia objednávky z dôvodu uskladnenia tovaru. Tovar je síce uvedený ako dostupný na sklade, avšak uskladnený môže byť v Čechách, čo občas spôsobuje dlhšie trvanie doručenia.


Všetky informácie spomenuté vyššie boli platné a aktuálne v čase písania tohto článku, avšak nemusia už byť aktuálne v tejto chvíli. Článok je spojením verejne dostupných informácií alebo hodnotení a osobného názoru autora. Účelom článku je agregovať čo najviac užitočných informácií na jednom mieste a zjednodušiť tak porovnanie a výber predajcu pre potencionálnych zákazníkov. Všetky ceny, služby a podmienky spomenuté v článku majú len informatívny charakter. Každý čitateľ je tak povinný overiť si všetky informácie uvedené v článku u daného predajcu. Jediným aktuálnym zdrojom informácií je vždy oficiálna stránka predajcu, ktorú nájdete na adrese:

https://www.datart.sk/

5 komentárov k “DATART.sk recenzie a skúsenosti”

  1. Vsetko OK pokial nemusite riesit reklamaciu. Uz druhy krat mi predali smejd co sa do mesiaca pokazil. Sposob riesenia ? Spisu s vami reklamaciu a tovar vymenia presne na 30 den ako urcuje zakon. Nikdy nie skor. Aby vas vytrestali a naucili, ze si mate priplatit za „okamzitu vymenu“. Cize nielen ze vam predaju smejd ale mate si zan aj priplatit. Budu sa vyhovarat, ze to nie oni ale „servis“ do ktoreho produkt odoslali to vybavuje s takymi lehotami. Sikovne vymyslene. Ale pre firmu, doplaca na to zakaznik. A do reklamacneho formulara v bode : „pozadovany sposob riesenie reklamacie spotrebitelom“ napisu OPRAVA bez toho aby sa na to spotrebitela vobec spytali. Uzasny pristup.

    Odpovedať
  2. Namiesto investovania do klamlivých reklám o tom, aké majú rýchle doručenie, by radšej mali popracovať na tom, aby to doručenie bolo v skutočnosti rýchle. Na stránke si vyberiete tovar, s tým, že je na sklade, odosielajú ho IHNEĎ a bude doručený v ten a ten deň. Realita je však taká, že do uvedeného dňa nie je nikto v datarte schopný ten balík vôbec posunúť prepravnej spoločnosti, takže zbytočne by ste čakali, že Vám ho v uvedený deň doručia. Takže si niečo objednáte v pondelok v pracovnej dobe a oni na to IHNEĎ kašlú a ešte ani v stredu to nevyexpedujú…toť k RYCHLÁRTU čo odosiela tovar skladom IHNEĎ 😉

    Odpovedať
  3. Odporúčam zákazníkom overiť si pri kúpe podmienky inštalácie vstavaného spotrebiča! Kúpila som si vstavanú umývačku riadu, s dodaním, inštaláciou, predvedením a odvozom starého spotrebiča, pričom nákup som riešila priamo na predajni. Umývačku mi doručili hneď na druhý deň, avšak inštaláciu a predvedenie vstavaného spotrebiča môže vykonať len technik. Na túto skutočnosť ma však nikto pri predaji neupozornil! Okamžite som kontaktovala servisné stredisko, kde ma informovali, že danú službu nemám zaplatenú, hoci som priamo na predajni žiadala dodanie s inštaláciou zakúpeného vstavaného spotrebiča! Odporučili mi doplatiť službu, ktorú mi podľa objednávky mali poskytnúť, hoci za ňu nefakturovali pri nákupe nič, uviedli ma do omylu takže dávajte si pri nákupe pozor aké služby Vám DATART aj reálne poskytne.

    Odpovedať
  4. DATART fakt už nikdy viac!!!! Druhýkrát sme skúsili a zase nič iné len sklamanie (prvýkrát cca pred5-6 rokmi nás ťahali za nos 2 mesiace, nakoniec sme objednávku zrušili)!!!! 9.1.2023 sme cez e-shop objednali a hneď aj zaplatili chladničku Gorenje RK612EW4 FrostLess. 9.1.2023 o 15:05 prišlo mailom potvrdenie objednávky s dátumom dodania 16.1.2023. Nakoľko sme potrebovali chladničku ako darček 21.1.2023, vyhovoval nám uvedený termín. 16.1.2023 prišiel mail, že dodanie tovaru sa oneskorí. S dodatkom, že „bohužiaľ stále čakajú, kým bude mať dodávateľ tovar k dispozícii“ . Následne prišiel druhý mail, že im je ľúto, že ak nechceme čakať, nech si vyberieme iný tovar (ale my sme nechceli iný, to sme si ho mohli vybrať hneď). Tak sme stále dúfali, že snáď….. Ale nie ! DATART „nesklamal“!!!! Dnes – 19.1.2023 12:04 mail, že tovar nie je na sklade (pritom pri objednávke „svietil“ skladom). Tak toto sú fakt služby hodné bombastickej reklamy, ktorá denno – denne klame zákazníkov v každej slovenskej televízii!! DATART – RÝCHLART!!! Že sa nehanbia vôbec sa takto prezentovať , keď nevedia splniť to, čo sľúbia. Určite nebudem odporúčať nikomu!!! Len ma mrzí, že sme verili klamárom a nakoniec budeme musieť na poslednú chvíľu darček zháňať niekde úplne inde!

    Odpovedať

Vložiť komentár

Pin It on Pinterest