Hodnotenie a skúsenosti s Alza.sk

Zelený mimozemšťan vyvolávajúci „masaker cien“ je mierne agresívna, no efektívna reklama, ktorá zabezpečila, že e-shop Alza.sk pozná dnes každý spotrebiteľ ako miesto s najširšou ponukou elektronického či iného tovaru od svetových značiek. Zároveň je to však spoločnosť, ktorá vo veľkom investuje do sledovania potrieb zákazníkov a na trh prináša inovatívne služby a nové postupy v pro-zákazníckom servise.

Úspech vďaka službám pre zákazníka

Česká firma Aleša Zavorala vznikla v roku 1994 a od roku 2004 ma pevné miesto aj na slovenskom trhu. Okrem prehľadného e-shopu disponuje kamennými predajňami v najväčších mestách po celom Slovensku. Centrálny showroom v Bratislave má rozlohu 1 100 m2 a strategickú polohu hneď vedľa hlavnej autobusovej stanice. Do portfólia produktov Alza.sk patrí široká ponuka elektroniky, ale i športové a outdoorové produkty, tovar zo sveta automobilov, drogéria a hračky. Ponukou „navyše“ sú extra doplnkové služby, ktoré je možné dokúpiť pri kúpe tovaru alebo neskôr.

Krátko po vstupe na Slovensko zaviedla Alza.sk nákup na splátky. Bol to jeden z prvých z ústretových krokov voči zákazníkom a netrvalo dlho, kým prišli ďalšie. Spoločnosť sa zamerala na to, čo nás pri kúpe elektroniky zaujíma najviac: cena, záruka, spôsob reklamácie, rýchlosť dodania a doplnkový servis.

Predlžená záruka či zjednodušená reklamácia tovaru

Nestačí vám záruka, ktorá sa na tovar bežne vzťahuje? V tom prípade vás poteší, že Alza.sk ponúka pri kúpe tovaru aj možnosť jej predĺženia. Ďalším inovatívnym doplnkom je dokúpenie záruky okamžitého riešenia reklamácie – v prípade poruchy tovar prinesiete na prevádzku, kde vám ho okamžite vymenia. Okrem toho je v ponuke aj predĺženie doby, na vrátenie tovaru bez udania dôvodu, a to až na 2 mesiace od kúpy, či poistenie proti poškodeniu alebo krádeži tovaru.

Servisné extra služby

Aby bol zákazník dokonale spokojný, poskytuje Alza.sk servisné extra služby s individuálnym prístupom. Objednať si môžete prácu technika, profesionálny servis, prvé spustenie, zostavenie PC na mieru pre vás, inštaláciu ochrannej fólie alebo skla na mobile či navrhnutie vlastného dizajnu na kryt. Nech už ide o váš mobil, tablet, notebook či iné zariadenie, na Alza.sk je to možné.

Ak vám bežná ponuka nestačí a chcete viac, Alza.sk ponúka členstvo v klube Alza Premium. Ako člen prémiového klubu máte zaručenú dopravu zadarmo na všetko, exkluzívne zľavy, 18 mesiacov na vrátenie tovaru, osobného asistenta a prednostné vybavenie na prevádzke či telefónnej linke. Prvý, skúšobný mesiac členstva je zadarmo, potom je cena členstva 9,50 € mesačne alebo 95 € na celý rok.

Užívateľsky prehľadný web a moderná mobilná aplikácia

Objednávať môžete na webovej stránke Alza.sk alebo v prehľadnej mobilnej aplikácii. S výberom produktu vám pomôžu recenzie od zákazníkov, ktorých je vďaka obľúbenosti e-shopu na stránke dostatočné množstvo. Samotný nákupný proces je zjednodušený do najvyššej možnej miery a odoslaná objednávka potvrdená spätným mailom so súhrnnými informáciami. Ako užívateľ konta na Alza.sk môžete sledovať svoju objednávku od jej vybavenia na sklade až po odoslanie k vám domov, na poštu alebo na osobný odber. O možnosti prevzatia vás spoločnosť informuje SMS notifikáciou a mailovou správou.

Prevzatie objednávky bez čakania aj na pobočke

Svoju objednávku si môžete vyzdvihnúť priamo na pobočke s úhradou až na mieste alebo v tzv. AlzaBoxe. Ide o schránky, ktoré sú rozmiestnené po celom Slovensku na miestach s možnosťou parkovania. Ani na pobočke sa nemusíte báť čakania v rade. Proces vyzdvihnutia sa totiž výrazne zjednodušil vďaka platobným terminálom Alza PayBox, na ktorých objednávku, už pripravenú na vyzdvihnutie, zaplatíte. Následne si ju pohodlne prevezmete od personálu prevádzky.

Rýchle dodanie objednávky

Veľkým ktorom v ústrety potrebám zákazníka je zavedenie nonstop zákazníckej podpory a predĺženie otváracej doby kamenných prevádzok na jednotný čas počas celého týždňa, aj v soboty a nedele. Alza.sk skrátila dobu dodania objednávky, tovar doručuje aj počas víkendov a ponúkla aj možnosť expresného doručenia do 24 hodín od odoslania objednávky. Ak ste z Bratislavy a tovar je dostupný na bratislavskej predajni, vďaka službe Expresný kuriér, môžete mať tovar doma už do 90 minút od jeho objednania.

Black Friday, Masaker cien a iné skvelé výpredaje

Zelený marťan, ktorý je maskotom spoločnosti, sa na našich televíznych obrazovkách prvýkrát objavil v roku 2008. Odvtedy nás často a miestami až otravne informujte o pravidelných výpredajoch, „Masakroch cien“ a súťažiach (napr. „Sto tabletov týždenne“). Výhodou oproti konkurencii je aj tzv. „Black Friday“, ktorý k nám Alza.sk doniesla ako novinku z amerického trhu. Ide o výpredaj so zľavami až do 80 %, ktorý prebieha na konci augusta. Členovia prémiového klubu môžu z výpredaja nakupovať už o deň skôr.

Alza.sk nezabúda ani na študentov a ponúka špeciálne študentské zľavy na vybraný tovar. Podmienkou je registrácia platného ISIC/ITIC preukazu. Okrem toho nenecháva nič na náhodu a priamo v nákupnom košíku na webovej stránke alebo mobilnej aplikácii vás vždy informuje o práve prebiehajúcej akcii.

Záverečné hodnotenie

Výsledkom neustálej snahy o rozšírenie služieb a zrýchlenie procesu dodania je spokojný zákazník, ktorý nakupuje jednoducho z pohodlia domova a svoju objednávku obdrží bezkonkurenčne rýchlo. Vďaka tomu získala Alza.sk v priebehu posledných rokov množstvo cien oceňujúcich obchodné zručnosti spoločnosti. Sporadická nespokojnosť, ktorá sa objavuje v recenziách užívateľov, svedčí o občasných pochybeniach v dodaní tovaru alebo problémoch pri reklamácii. Aj napriek tomu zostáva Alza.sk moderným a atraktívnym predajcom a zamestnávateľom a jednou z prvých volieb pri nákupe elektroniky.

Výhody

  • najširšia ponuka elektroniky a iného tovaru svetových značiek
  • pravidelné zľavy a súťaže
  • množstvo recenzií produktov na webovej stránke e-shopu
  • prehľadnosť a funkčnosť e-shopu
  • rýchlosť dodania
  • rýchlosť prevzatia na pobočke
  • dodanie aj počas víkendov
  • doplnkové servisné služby (prvé spustenie a inštalácia programov)
  • extra doplnkové služby pri kúpe tovaru (predĺženie záruky, poistenie proti poškodeniu a krádeži, predĺženie doby na vrátenie tovaru)
  • prehľadná mobilná aplikácia, kde viete kontrolovať stav vašej objednávky
  • nápomocný personál, ktorého je na prevádzke dostatočné množstvo

Nevýhody

  • meškanie dodania tovaru – posúvanie termínu v prípade, že sa tovar vypredá u dodávateľa
  • čakanie na pobočke a iné možné komplikácie v prípade reklamácie
  • chyby pri dodaní tovaru
  • predĺžená záruka sa nevzťahuje na niektoré časti výrobku, ktoré sa môžu opotrebovať
  • často spomínaná nemožnosť vyriešiť reklamáciu a iný prípadný problém na linke zákazníckeho servisu

Všetky informácie spomenuté vyššie boli platné a aktuálne v čase písania tohto článku, avšak nemusia už byť aktuálne v tejto chvíli. Článok je spojením verejne dostupných informácií alebo hodnotení a osobného názoru autora. Účelom článku je agregovať čo najviac užitočných informácií na jednom mieste a zjednodušiť tak porovnanie a výber predajcu pre potencionálnych zákazníkov. Všetky ceny, služby a podmienky spomenuté v článku majú len informatívny charakter. Každý čitateľ je tak povinný overiť si všetky informácie uvedené v článku u daného predajcu. Jediným aktuálnym zdrojom informácií je vždy oficiálna stránka predajcu, ktorú nájdete na adrese:

https://www.alza.sk/

Vložiť komentár