NAY – prvá maloobchodná distribučná sieť elektroniky na Slovensku
Spoločnosť NAY bola prvou maloobchodnou sieťou na Slovensku s konceptom veľkoplošných predajní. Práve jej vďačíme za možnosť kúpiť si elektroniku značky Panasonic a Sony už v 90. rokoch minulého storočia. Spoločnosť založili Peter Zálešák a Ján Tomáš v čase, kedy sa podnikateľské prostredie u nás len budovalo. Síce nečelili ostrej konkurencii, chýbali im ale skúsenosti a vzory, od ktorých by sa mohli odraziť. Napriek tomu vytvorili silnú spoločnosť, ktorá funguje dodnes a teší sa priazni zákazníkov.
V roku 2014 odkúpila spoločnosť NAY a.s. prevádzky Electro World fungujúce v Česku a u nás a aktuálny stav predajní tým rozšírila na 36 prevádzok v najväčších slovenských mestách a 19 predajní v Českej republike. Zatiaľ čo u nás sa 4 pôvodné predajne Electro World premenovali na NAY Electrodom, v Čechách sú v prevádzke stále pod pôvodným názvom.
NAY sa pýši viacerými oceneniami, ktoré sú uznaním kvality služieb zo strany odborníkov, ale i zákazníkov. Ide o ocenenia Superbrands Awards (roky 2013 až 2019), Zlatý dukát (rok 2016), MasterCard Obchodník roka (roky 2013 až 2018) a cena Podnikateľ roka, ktorú získal zakladateľ Peter Zálešák v roku 2008.
- Špecializácia na elektroniku
- Garancia najnižšej ceny
- Doručenie do 72 hodín od prijatia platby
- Možnosť rezervácie a osobného odberu
- Doprava s vynesením zadarmo
- Komfortná doprava s vynesením
- Doručenie večer a cez víkendy
- Rozšírenia poistenia nákupu
- Pozáručný servis
- Zaplať starým za nový
- Paušál na istotu
- NAY Extra Klub
- Ďalšie extra služby
- Podpora kultúrnych a charitatívnych projektov a vzdelávania
- Výhody
- Nevýhody
- Zhrnutie
Špecializácia na elektroniku
Maloobchodná sieť NAY vznikala so zameraním na distribúciu a predaj elektroniky a túto špecializáciu si zachovala doteraz. Zatiaľ čo konkurenční predajcovia rozšírili svoj sortiment napr. o kozmetiku, oblečenie či športové potreby, spoločnosť NAY sa sústredila najmä na zlepšenie poskytovaných služieb a čo najširšiu dostupnosť produktov vo všetkých lokalitách Slovenska.
Garancia najnižšej ceny
Vytvorili ste si objednávku a následne zistili, že inde by ste zaplatili menej? O lepšej konkurenčnej cene stačí informovať personál prevádzky pri nákupe alebo aj do 14-tich dní po úhrade. Cenu vám spätne znížia a rozdiel vyplatia. Podmienkou je identickosť a dostupnosť tovaru na predajni konkurencie s cenou platnou pre predaj v kamennej prevádzke, nie v e-shope, pričom cena môže byť aj v zľave. Okrem toho spoločnosť NAY pripravuje pravidelné a lákavé cenové akcie a akcie na darčeky k nákupu či inej služby zadarmo.
Doručenie do 72 hodín od prijatia platby
NAY garantuje doručenie objednávky do 72 hodín od prijatia platby, ak je objednávka uhradená v pracovný deň do 12:00 a objednaný tovar je na sklade. Informácia o dostupnosti produktu na sklade alebo na predajni je vždy uvedená pri každom produkte. Ak je produkt na objednávku, znamená to, že sa objednáva u výrobcu a jeho dodanie môže trvať niekoľko dní alebo týždňov.
Možnosť rezervácie a osobného odberu
Tovar, ktorý je dostupný na niektorej z predajní spoločnosti NAY, si môžete bezplatne rezervovať na 24 hodín. Ak si ho neprevezmete, rezervácia sa automaticky stornuje. Tovar z predajne je taktiež možné zaplatiť vopred pri objednávke online a v predajni si ho len osobne prevziať. O možnosti prevzatia zásielky vás informuje SMS notifikácia. Podobným spôsobom si rezervujete tovar dostupný na centrálnom sklade v Senci. Na prevzatie je pripravený už do jednej hodiny a na vyzdvihnutie čaká až 4 dni. Uhradiť objednávku môžete online alebo na mieste a obslúžia vás tu i v prípade reklamácie či vrátenia tovaru.
Doprava s vynesením zadarmo
Pri nákupe online získavate dopravu zdarma už pri každej objednávke nad 40 €. A to nie je všetko. Doprava a vynáška zadarmo vás poteší pri každej kúpe objemnejšieho tovaru s váhou nad 30 kg. Nezáleží na tom, či ho kupujete online alebo v predajni. Na rozdiel od konkurencie ani chýbajúci alebo pokazený výťah nie je prekážkou. Tovar vám zadarmo vynesú na ktorékoľvek poschodie za dvere vášho bytu. Jedinou podmienkou je vyhovujúci rozmer tovaru s ohľadom na priestor schodiska a dverí. Hoci služba nič nestojí, musíte si ju vopred objednať – informovať predajcu na predajni alebo ju zaškrtnúť pri objednávke online.
Komfortná doprava s vynesením
Oproti štandardnej doprave s vynesením zdarma prináša Komfortná doprava ďalšie bonusy. Môžete si vybrať čas doručenia, ktorý vám vyhovuje. Objednávku vám nielen doručia a vynesú k vám do bytu, ale aj umiestnia na vami určené miesto. Pri vybraných produktoch zabezpečia inštaláciu. Ak si to budete želať, v cene je odvoz odpadu vzniknutého z doručenej objednávky a odvoz starého spotrebiča určeného na ekologickú likvidáciu. Služba Komfortná doprava je spoplatnená a k dispozícii pri objednávke tovaru nad 30 kg alebo i do 30 kg, pričom tovar musí byť dostupný na centrálnom sklade.
Doručenie večer a cez víkendy
Aby ste si nemuseli vyberať voľno v práci, k dispozícii je možnosť doručenia vo večerných hodinách alebo cez víkendy. Služba je dostupná len v rámci ponuky Komfortnej dopravy. Ak si objednávate Komfortnú dopravu produktu vo váhe nad 30 kg, za doručenie večer alebo cez víkend sa účtuje dodatočný poplatok 5 €. Avšak pri objednávke Komfortnej dopravy tovaru do 30 kg je táto možnosť už zahrnutá v cene, a teda bez ďalšieho poplatku.
Rozšírenia poistenia nákupu
K poškodeniu tovaru môže dôjsť rôznymi spôsobmi a nie všetky kryje zákonná záruka. Aby ste si boli istí, že žiadna porucha nebude vašou stratou, k dispozícii je poistenie voči náhodnému poškodeniu alebo krádeži na 2 roky, ktoré je možné kúpiť len pri nákupe tovaru. V ponuke je tiež predĺženie záruky o 1, 2 alebo 3 roky, ktoré si môžete objednať pri kúpe tovaru. Predĺženie záruky sa dá zakúpiť aj dodatočne, v tom prípade je však je cena služby vyššia. Poistenie i predĺženie záruky vám ušetria náklady na opravu tovaru. Opravu zabezpečí spoločnosť NAY, prípadne vám vyplatí zostatkovú časovú cenu poškodeného produktu.
Pozáručný servis
Porucha elektroniky po skončení záruky? NAY ponúka riešenie. Je ním pozáručný servis, v rámci ktorého sa vám venuje servisný technik a určí cenu opravy poškodeného výrobku. Ak s cenou súhlasíte, spoločnosť NAY v spolupráci s autorizovaným servisom zabezpečí opravu produktu. Hoci opravu platíte z vlastných prostriedkov, pozáručný servis zjednoduší celý proces na minimum námahy z vašej strany.
Zaplať starým za nový
Ak máte doma starý iPhone, ktorý nepoužívate a chcete ho šetrne zlikvidovať alebo vymeniť za nový, riešením je využitie tejto extra služby. Na ktorejkoľvek predajni váš starý mobil ohodnotia a v tejto cene vám poskytnú zľavu na ďalší nákup. Cena zľavy sa zvyšuje, ak spolu s mobilom donesiete aj pôvodné balenie, záručný list a ostatné príslušenstvo.
Paušál na istotu
Neviete, ktoré zo služieb NAY sa pri kúpe vami vybraného produktu hodia najviac? Stavte na istotu a požiadajte službu paušálu. Služba sa vzťahuje na vybranú elektroniku zo sortimentu ponuky NAY a predstavuje splátkový predaj. V rámci neho kupujete nielen produkt, ale i k tomu priradené dodatočné výhody, teda komplexnú starostlivosť namiešanú podľa typu výrobku. Napríklad k smartfónu získavate poistenie voči náhodnému poškodeniu a zľavy na ďalšie príslušenstvo. K práčkam zase dostanete predĺženú záruku, Komfortnú dopravu, inštaláciu a ďalšie služby.
Paušál na istotu garantuje nárok na náhradný produkt v prípade reklamácie. Náhradný produkt využívate počas čakania na opravu produktu a po skončení reklamácie ho vrátite. Paušál na istotu môžete uhradiť celý vopred alebo ho uhrádzate postupne vo vopred stanovených paušálnych splátkach. Splácanie trvá 2 až 5 rokov, podľa ceny tovaru. Paušál na istotu nie je možné zakúpiť online.
NAY Extra Klub
Ak ste verným zákazníkom obchodnej siete NAY, v rámci vernostného programu NAY Extra Klub získavate odmeny a nakupujete ešte lacnejšie. Ako to funguje? Jediné, čo potrebujete, je kartička vernostného klubu alebo mobilná aplikácia NAY Extra Klub. Obe sú dostupné zadarmo. Na karte NAY je nastavený cashback vo forme pripisovania bodov, ktoré môžete následne použiť na ďalší nákup (1 € =1 bod) po dobu 1 roku od pripísania. Percentuálna výška pripisovania bodov záleží od typu karty:
Na modrú klubovú kartu sa automaticky pripisujú 2 % z nákupu. Ak v priebehu 2 rokov nakúpite v minimálnej hodnote 3 000 €, získavate striebornú kartu, na ktorej je nastavený cashback 3 % z nákupu. Ak vytvoríte obrat v minimálnej výške 5 000 € za 2 roky, získavate zlatú kartu, na ktorú sa pripisuje odmena až 5 % z každého nákupu. Získaná úroveň karty už neklesá.
Výhodou NAY Extra Klubu je okrem zliav evidencia vašich nákupov. Znamená to, že i pri reklamácii alebo vrátení tovaru nie je potrebné, aby ste hľadali účtenku z nákupu, stačí predložiť NAY kartu. Extra bonusom je tiež okamžitá výmena poškodeného tovaru do 30 €. Nemusíte čakať na opravu či riešenie reklamácie, stačí predložiť NAY kartu, ktorá bola použitá pri nákupe daného produktu.
Ďalšie extra služby
V ponuke spoločnosti NAY sú k dispozícii aj ďalšie vychytávky pre väčší komfort zákazníka. Príkladom je kalibrácia televízora, teda nastavenie obrazu podľa štandardu, ktorý sa používa vo filmových štúdiách. Toto nastavenie je možné vykonať aj na televízoroch, ktoré ste nezakúpili v sieti NAY. Ďalšími službami sú nalepenie ochrannej fólie na mobil či tablet, inštalácie smart zariadení či nákupy na splátky.
Podpora kultúrnych a charitatívnych projektov a vzdelávania
NAY ako silná značka na trhu neváha podporiť viaceré kultúrne či športové podujatia (napr. Festival Pohoda) a nadáciu s dobrou myšlienkou, akou je Dobrý anjel. Okrem toho spolupracuje NAY s viacerými strednými školami na projekte duálneho vzdelávania. Tento projekt je prípravou na výkon povolania a možnosťou získavať poznatky tak z teórie ako i z praxe. Prax prebieha priamo v predajni alebo na sklade za pomoci špeciálne vyškolených zamestnancov a je finančne ohodnotená. Po absolvovaní projektu je študentovi prisľúbené ďalšie uplatnenie na pôde spoločnosti NAY.
Výhody
+ široký sortiment elektroniky
+ dostatočné množstvo prevádzok na celom území Slovenska
+ garancia najnižšej ceny
+ doprava zadarmo pri objednávke nad 40 €
+ doručenie a vynesenie tovaru zadarmo bez ohľadu na počet poschodí
+ doručenie aj vo večerných hodinách a cez víkend
+ vernostný program NAY Extra Klub
+ ďalšie štandardné služby: predĺženie záruky, poistenie krádeže a náhodného poškodenia, inštalácia, odvoz starého spotrebiča
+ ďalšie nadštandardné služby: balíček Paušál na istotu, kalibrácia televízora
+ spoločenský prospech: možnosť duálneho vzdelávania, podpora kultúrnych a iných podujatí a nadácie
Nevýhody
– vyššia cena platenej dopravy oproti konkurencii
– v hodnoteniach často spomínané čakanie na obsluhu na predajni alebo slabá informovanosť zamestnancov
Zhrnutie
Maloobchodná sieť NAY sa od konkurencie odlišuje vyšším počtom prevádzok a prepracovaným systémom služieb, ktoré poskytuje zákazníkom. Jej výhodou je garancia najnižšej ceny a doprava ťažkého tovaru s vynáškou zadarmo, ktorá je u iných spoločností spoplatnená alebo obmedzená počtom poschodí. Avšak nevýhodou, ktorá sa opakuje v hodnoteniach zákazníkov, je práve nepríjemná skúsenosť s kuriérskou spoločnosťou a odmietnutím vynesenia tovaru, ak to nebolo uvedené pri objednávke. Taktiež sa nájdu občasné výhrady voči kvalite produktov a dlhej dobe dodania alebo voči nedostatočne vyškoleným zamestnancom.
Čo je burina a prečo sa jej zbavovať
Burina je rastlina, ktorá rastie tam, kde nie je žiaduca. V záhrade môže burina súperiť…
Den narcisov – Všetky informácie a dátumy pokope
Deň narcisov je každoročná udalosť, ktorá sa vyznačuje svojím charitatívnym vplyvom a má za cieľ…
VPN – Čo to je a ako funguje?
Virtuální privátní síť, zkráceně VPN, je technologie, která umožňuje uživatelům připojení k internetu přes soukromou…
GTA 6 – Všetko, čo vieme: Nové informácie o najnovšom dieli hry
GTA 6 je veľmi očakávaná videohra, ktorá má byť vydaná v blízkej budúcnosti. Hra je…
Recenzia e-shopu s prírodnými výživovými doplnkami – Carnium Botanicals
Carnium Botanicals je slovenský e-shop, ktorý sa špecializuje na prírodné výživové doplnky. Firma sa zameriava…
Ktorá Chlorella je najlepšia pre vaše zdravie?
Chlorella je jedna z najvýživnejších rias na svete. Má množstvo zdravotných výhod, vrátane podpory imunitného…
Všetky informácie spomenuté vyššie boli platné a aktuálne v čase písania tohto článku, avšak nemusia už byť aktuálne v tejto chvíli. Článok je spojením verejne dostupných informácií alebo hodnotení a osobného názoru autora. Účelom článku je agregovať čo najviac užitočných informácií na jednom mieste a zjednodušiť tak porovnanie a výber predajcu pre potencionálnych zákazníkov. Všetky ceny, služby a podmienky spomenuté v článku majú len informatívny charakter. Každý čitateľ je tak povinný overiť si všetky informácie uvedené v článku u daného predajcu. Jediným aktuálnym zdrojom informácií je vždy oficiálna stránka predajcu, ktorú nájdete na adrese:
Veľmi zlá skúsenosť z reklamáciou. Kávovar Krups Evidence. Zakúpený 17.12.2022. Prvá reklamácia 27.12.2022 . Vrátený 19.1.2023 s tým, že bolo vymenené vodné čerpadlo. Ďalšie reklamácie z 21.1.2023, 19.2.2023, 3.4.2023 a 14.4.2023 , ktoré sa čo do popisu týkali rovnakej vady už uznané neboli. Tvrdili, že veria servisným strediskám a hotovo. Od Decembra 2022 som si urobil asi 15 káv a nosím kávovar do Nay a naspäť. Kávovar rozsvieti červený trojuholník, zamrzne a nejde s ním urobiť nič, len ho zaniesť do Nay, ta ho pošle do servisu a odpoveď je, že je v poriadku a asi ho mám odvápniť. Ale ako, keď zamrzne software? Ak máte podobné skúsenosti napíšte podeľte sa s nimi.