vigoshop.sk – hodnotenie a skúsenosti

Vigoshop pôsobí na slovenskom trhu od roku 2017. Z jeho ponuky si môžu vyberať aj zákazníci v ďalších 14tich krajinách Európy. Eshop sa zameriava na predaj produktov z Číny. V jeho sortimente nájdete produkty pre zdravie a krásu, drobnú elektroniku, produkty na starostlivosť o auto ako aj zaručených pomocníkov pri práci.

Nakupovanie bez kategórií

V obchode Vigoshop je všetok tovar zobrazený na hlavnej stránke. Pri nákupe ako prvé bije do očí absencia rozdelenia do kategórií. Vzhľadom na nízky počet druhov ponúkaného tovaru však väčšine zákazníkov nebude chýbať.

To, čo vám bude chýbať na hlavnej stránke eshopu, nahradia produktové stránky. Okrem prevažne pozitívneho hodnotenia zákazníkov tu nájdete informáciu, že o produkt je veľký záujem. Tento reklamný ťah má pravdepodobne za úlohu urýchliť objednávku.

Pri každom tovare nájdete podrobnú špecifikáciu, množstvo obrázkov a videonávod na použitie. Napriek tomu, že ide o tovar pochádzajúci z Číny, v popise výrobkov sa opakujú slová ako mimoriadne kvalitný a podobne.

Výhodné ceny?

Všetok tovar je v akcii za zaručene výhodné ceny. To, že táto informácia je zavádzajúca, zistíte, ak si podobný (alebo rovnaký) tovar vyhľadáte v ponuke známeho AliExpressu. AliExpress ponúka rovnaký alebo porovnateľný tovar za polovicu alebo ešte lacnejšie aj bez deklarovanej zľavy. Otázne preto je, ako sa odvážiť nakupovať vo Vigoshop, keď už prvé informácie o produkte zjavne nie sú pravdivé.

Bez záruky kvality

V obchodných podmienkach obchodu nájdete nasledovné:

„Snažíme sa výrobky opísať a prostredníctvom obrázkov zobraziť čo najpodrobnejšie a najsprávnejšie. Napriek tomu však nemôžeme zaručiť úplnú presnosť všetkých uvedených údajov a obrázkov výrobkov. V prípade nejasností si overte presnosť informácií pri predajcovi.“

Takéto šalamúnske obhájenie nekvality je podľa nášho názoru jasným varovaním, aby zákazník zo stránky rýchlo odišiel. Problémom je, že obchodné podmienky eshopov si číta naozaj málokto. Z uvedeného však vyplýva, že ak tu kúpite šmejd, ktorý nezodpovedá uvedenému popisu ani zobrazeniu, obchod za to vlastne vôbec nemôže.

Zákaznícka linka

Pozitívom obchodu je rýchlosť komunikácie so zákazníkmi. V pracovných dňoch od 8:00 do 16:00 môžete využiť chat na spodku stránky. Obchod garantuje aj možnosť telefonického kontaktovania a komunikácie pomocou Whats App. Chat na stránke sme pri návšteve obchodu vyskúšali. Odpoveď na naše otázky sme dostali do niekoľkých sekúnd.

Vyskúšali sme tiež možnosť kontaktovania prostredníctvom telefónu, so živým operátorom sme však neboli spojení ani na druhý pokus. Namiesto toho sme si museli dva krát vypočuť automat. Nakoniec sme zistili, že obchod je možné kontaktovať len vtedy, ak niečo objednávate. V takom prípade vám zo zákazníckej linky volajú ihneď naspäť. V prípade reklamácie si však vypočujete len informácie, ktoré nájdete aj na internetovej stránke.

Spôsoby dopravy a doprava zadarmo

Doručenie Standard máte na Vigoshop vždy zadarmo. Podľa informácií na stránke bude vaša objednávka u vás doma do 10 dní. Ak chcete dodanie objednávky urýchliť, môžete si vybrať doručenie Expres za 1,99 €. V tomto prípade vám váš nákup bude doručený už do 5 dní od objednania. Väčšina recenzií zákazníkov ale hovorí o nedodržaní týchto lehôt.

Pri nákupe je možnosť poistenia balíka za 1,29 €. Z popisu nie je jasné, či sa jedná o poistenie poštovného alebo poistenie možnosti vrátenia tovaru, bez ktorého nie je vrátenie tovaru možné. Táto možnosť je do vašej objednávky zahrnutá automaticky. Ak ju nechcete využiť, je potrebné ju z objednávky vyradiť.

Pozor na „darček k objednávke“

Na stránke objednávky odporúčame dať pozor ešte na jednu vec. Ku každej objednávke systém automaticky pridáva darček ako prekvapenie v hodnote 3,90 €. Vopred však nie je vôbec jasné, aký darček si vlastne kupujete. Otázne je tiež to, prečo darček nie je zadarmo. Ak zaň zaplatíte, už to vlastne nie je darček ale tovar, ktorý ste si museli zakúpiť.

Keď zrolujete nižšie, zistíte ešte jednu nezrovnalosť. Zaškrtávacie políčko pri darčeku totiž funguje naopak. Ak ho zaškrtnete, malo by to podľa bežných skúseností každého zákazníka znamenať, že si darček objednávate. V zhrnutí objednávky ho však nenájdete. Ak zaškrtávacie políčko pri darčeku zostane prázdne, pravdepodobne budete čakať, že si ho neobjednávate. Opak je však pravdou. Ak si v snahe neobjednať zbytočný darček túto možnosť nezvolíte, aj tak sa vo vašej objednávke objaví. Odporúčame vám preto dôkladne skontrolovať zhrnutie každej objednávky. Inak zaplatíte aj za to, čo ste si vôbec nechceli objednať.

Spôsoby platby

Pri nákupe máte na výber z troch spôsobov platby. Objednávku môžete uhradiť platobnou kartou alebo cez PayPal. Tieto spôsoby platby sú zadarmo. Ak si vyberiete platbu na dobierku, zaplatíte 1,99 €.

Výmena a vrátenie tovaru

Obchod garantuje možnosť vrátenia alebo výmeny tovaru do 14 dní od jeho doručenia. Pre vrátenie tovaru je potrebné informovať eshop písomne na adresu jeho sídla alebo prostredníctvom emailu. Všetky informácie ohľadom vrátenia sú vám k dispozícii na stránke obchodu. Okrem zaslania tovaru na adresu obchodu nezabudnite na riadne vyplnenie formulára pre vrátenie tovaru. Nájdete ho na stránke s informáciami o postupe vrátenia.

Reklamácia

Vigoshop garantuje možnosť reklamácie zakúpeného tovaru v štandardnej dobe záruky do 24 mesiacov od jeho zakúpenia. Reklamácia nebude uznaná na bežné opotrebenie, fyzické poškodenie alebo poruchy spôsobené neprimeraným používaním. Pri reklamácii je potrebné vyplniť formulár pre výmenu produktu, ktorý je k dispozícii na stránke eshopu. Bez vyplneného formulára bude žiadosť o reklamáciu zamietnutá. Na vybavenie reklamácie má obchod 30 dní. V prípade, že oprava trvá viac ako 45 dní, obchod garantuje výmenu výrobku za nový alebo vrátenie peňazí.

Všadeprítomná reklama

Ak nemáte radi reklamy, v eshope Vigoshop sa budete musieť pripraviť na jej záplavu na každej stránke. Od hlavnej stránky, cez produktové až po stránku objednávky vás obchod neustále naháňa k rýchlemu objednaniu, pretože o výrobky je veľký záujem a iste sa rýchlo minú. 

Výhody

  • rýchla komunikácia s obchodom prostredníctvom chatu pri nákupe a objednávaní

Nevýhody

  • nejasné položky na stránke objednávky
  • predražený lacný tovar z Číny
  • napriek tomu, že obchod deklaruje, že predáva len kvalitné výrobky, zákazníci udávajú ich nefunkčnosť
  • veľmi nízka kvalita tovaru
  • výrobky nezodpovedajú popisu na stránke
  • doručenie objednávok bez dokladu o kúpe
  • meškanie dodania tovaru viac ako o niekoľko dní
  • meškanie vrátenia peňazí za zrušené objednávky aj za vrátený tovar
  • pri vrátení tovaru obchod nekomunikuje
  • na zákazníckej linke s vami hovorí len automat
  • doručovanie poškodených výrobkov v poškodených obaloch
  • nedodržiavanie zmluvných podmienok
  • niektorí zákazníci udávajú, že im tovar vôbec neprišiel a peniaze neboli vrátené
  • na facebookovej stránke obchodu nenájdete žiadne negatívne názory zákazníkov — po bližšom pátraní zistíte, že obchod odpovede filtruje

Zhrnutie a výstraha

Na stránke eshopu Vigoshop vás privíta ponuka s garantovanými výhodnými cenami. Každý produkt je podrobne opísaný množstvom reklamných popisov a obrázkov. Nechýba ani videonávod na používanie. Mnoho zákazníkov však vyskúšalo nákup na Vigoshop s negatívnym výsledkom.

Pri našej prehliadke sme našli jedno pozitívum, ktorým je ochota pracovníkov online chatu, ak niečo nakupujete. Ak chcete výrobok vrátiť alebo reklamovať, máte smolu. Odpovede obchodu sú všeobecné a vyhovárajú sa na množstvo objednávok a málo času. V recenziách eshopu nájdete negatívne hodnotenia na kvalitu, dobu dodania aj informácie o márnom čakaní na vrátenie peňazí. Opakujú sa tu varovania pred podvodným eshopom s lacným tovarom z Číny. Pozitívnych hodnotení šťastných zákazníkov, ktorým sa náhodou ušiel kvalitný kus, je minimum.


Všetky informácie spomenuté vyššie boli platné a aktuálne v čase písania tohto článku, avšak nemusia už byť aktuálne v tejto chvíli. Článok je spojením verejne dostupných informácií alebo hodnotení a osobného názoru autora. Účelom článku je agregovať čo najviac užitočných informácií na jednom mieste a zjednodušiť tak porovnanie a výber predajcu pre potencionálnych zákazníkov. Všetky ceny, služby a podmienky spomenuté v článku majú len informatívny charakter. Každý čitateľ je tak povinný overiť si všetky informácie uvedené v článku u daného predajcu. Jediným aktuálnym zdrojom informácií je vždy oficiálna stránka predajcu, vzhľadom na potencionálnu neserioznosť obchodu však priamy odkaz neuvádzame.

4 komentáre k “vigoshop.sk – hodnotenie a skúsenosti”

  1. Kúpite si produkt, ktorý vôbec ale vôbec nefunguje. Peniaze vám nevrátia v rámci zákona. Porušujú zákon. Nič nekupovat a odísť zo stránky.

    Odpovedať
  2. Dobrý deň nakupil som odtiaľ tovar a ked teraz žiadam vrátiť peniaze za tovar tak sa vyhovárajú a asi už tento obchod by ozaj mali zrušiť.
    Lebo klamú a zavádzajú zákazníkov.

    Odpovedať

Vložiť komentár