Tisíce príbehov, jedno kníhkupectvo…
Kníhkupectvo Martinus bolo založené v roku 1990 ako jedno z prvých súkromných kníhkupectiev na Slovensku. Začínalo v malých priestoroch o niekoľkých metroch štvorcových, no vďaka priazni zákazníkov a neumierajúcej obľube čítania kníh sa postupne rozrástlo do celého Slovenska a stalo sa synonymom knižného sveta. Dnes je silnou a známou značkou na trhu a ani nemusíte byť knihomoľom, aby ste ju poznali.
Zakladateľmi sú bratia Miroslav a Jozef Santusovci a názov je odvodený od latinského mena mesta Martin, v ktorom kníhkupectvo vzniklo a v ktorom bola otvorená aj prvá predajňa. O desať rokov neskôr sa k bratom pridal mladý programátor Michal Meško, ktorý pomohol zo založením internetového e-shopu. V roku 2009 bola otvorená prvá predajňa v Bratislave a tá najväčšia, dvojpodlažná na Obchodnej ulici, otvorila svoje brány v roku 2011.
- Zámer stať sa najlepším
- Najširšia ponuka kníh na jednom mieste
- Moderný koncept kníhkupectva s kaviarňou
- Knižný svet, ktorý spája
- Zberateľské záložky a iné darčeky
- Rezervácia knihy v predajni
- Rýchly nákup z wishlistu
- Osobný odber na prevádzke alebo zaslanie na adresu
- Podporné a edukačné aktivity pre verejnosť
- Záver
Zámer stať sa najlepším
Internetový obchod Martinus.sk spustil predaj v roku 2001 a zvolil úspešnú obchodnú stratégiu nebyť primárne najväčším, ale najlepším internetovým obchodom. Využil potenciál unikátneho typu tovaru a vytvoril platformu, na ktorej sa dnes stretávajú čitatelia z celého Slovenska. Už v krátkom čase po otvorení prekonal v predaji kamenné obchody a stal sa najväčším internetovým kníhkupectvom a jedným z najväčších internetových obchodov na Slovensku. Od roku 2012 Martinus úspešne prevádzkuje internetové kníhkupectvo aj v Českej republike.
Za osobitý spôsob predaja získal Martinus množstvo ocenení, ktoré mu priznávajú pozíciu jednotky na slovenskom trhu: 6-násobný MasterCard Obchodník roka v rokoch (2013 až 2018), finalista Najatraktívnejší zamestnávateľ 2013 a 2014, cena za zodpovedné podnikanie Via Bona 2012, finalista Podnikateľ roka 2010 a 2013. V roku 2006 získal Martinus ako prvý na Slovensku certifikát kvality Slovak Gold a v roku 2011 bol ocenený opätovne.
Najširšia ponuka kníh na jednom mieste
Momentálne má Martinus k dispozícii 11 kamenných predajní v najväčších mestách Slovenska a v ponuke asi 250 000 titulov, z toho 30 000 priamo na sklade. Okrem tlačených kníh všetkých žánrov ponúka audioknihy, e-knihy a elektronické čítačky, magazíny a noviny, hudobné albumy, hry, kávy, hrnčeky, výberový tovar od slovenských handmade tvorcov a iné drobnosti. Ponuka Martinusu je zo všetkých kníhkupectiev najširšia.
Moderný koncept kníhkupectva s kaviarňou
V priestore niektorých kníhkupectiev prevádzkuje Martinus aj vlastné kaviarne Foxford. Z každej predajne vytvára „fantastické“ miesto s odkazmi na známe príbehové svety, ktoré majú čitatelia najradšej, a tým sa stáva obľúbeným miestom na stretnutia pri káve. Využíva stránky kníh aj celé knihy a tvorí z nich zaujímavé interiérové prvky. Zaujať sa snaží aj na internete a čitateľov motivuje bohatým blogom s recenziami kníh, na ktorom sa podieľajú zamestnanci, ale aj zákazníci a knižní blogeri.
Knižný svet, ktorý spája
V Martinuse vedia, že to, čo si kupujete, nie je obyčajný predajný artikel, ale zážitok, o ktorý sa chcete podeliť. Ako registrovaný užívateľ máte možnosť knihy recenzovať a komentovať a po vyplnení vašich najobľúbenejších titulov vám stránka poradí ďalšie, ktoré by vám mohli, podľa odporúčaní ostatných, vyhovovať. Zapojiť sa môžete do knižného klubu na sociálnych sieťach, známej Knižnej šifry a množstva ďalších súťaží. Martinus prináša bohatý program a organizuje besedy s osobnosťami z knižného sveta. Spája čitateľov a buduje komunitu zákazníkov.
Zberateľské záložky a iné darčeky
Ku knihe neodmysliteľne patria záložky. Viete, čo je výnimočné na tých z Martinusu? Martinus vytvára tematicky limitované edície záložiek tvoriacich obraz. Vďaka tomu majú zberateľskú hodnotu a čitateľov motivujú k nákupu. Dostanete ich ku každej knižke na kamennej prevádzke, ale aj pri nákupe online. No nie je to to jediné, čo poteší srdce knihomoľa. V ponuke sú originálne tašky, tričká, hrnčeky a množstvo ďalších drobností, ktoré sa hodia ako darček a doplnok ku knihe.
Rezervácia knihy v predajni
Pri každej knihe na stránke e-shopu nájdete informáciu o jej dostupnosti, dokonca aj prípadné upozornenie, ak zostáva len pár kusov. Ak je kniha v predajni, môžete si ju nezáväzne rezervovať na 2 dni, po ich uplynutí sa rezervácia automaticky zruší. SMS notifikácia vám potvrdí registráciu vašej rezervácie a následne aj možnosť osobného prevzatia po tom, čo sa na prevádzke uistia, že je kniha fyzicky k dispozícii a v poriadku.
Rýchly nákup z wishlistu
Zaujala vás niektorá kniha, ale je vypredaná alebo si ju chcete kúpiť až neskôr? Ako registrovaný užívateľ si jednotlivé tituly môžete ukladať do osobného wishlistu, tzv. zoznamu tajných želaní a knihu zakúpiť bez opätovného hľadania. Ak je kniha vypredaná, v prípade dotlače vás Martinus bude informovať o jej dostupnosti a možnosti kúpy.
Osobný odber na prevádzke alebo zaslanie na adresu
Uvedená doba dodania pri každom titule je orientačná a oznamuje, za aký čas vie Martinus knihu odovzdať doručovacej spoločnosti. K tejto dobe si prirátajte ďalšie 1 až 2 pracovné dni, podľa toho, či ste si objednali doručenie poštou alebo kuriérskou spoločnosťou. Ak ste si vybrali osobný odber v predajni, objednávka je zvyčajne pripravená na druhý pracovný deň, prípadne ešte v ten istý deň podľa dostupnosti titulu na danej prevádzke a v sklade. O možnosti vyzdvihnutia objednávky vás informuje SMS notifikácia. Knihu si môžete prevziať, kedy vám to vyhovuje a za nižšiu cenu, než pri nákupe v predajni, lebo ceny na internete sú nižšie. Osobný odber je spoplatnený poplatkom 0,99 €. V prípade objednávky od 15 € vyššie je osobný odber zadarmo.
Podporné a edukačné aktivity pre verejnosť
Okrem zábavných aktivít, ktoré združujú čitateľov prostredníctvom rôznych súťaží a kvízov, sa Martinus venuje aj aktivitám edukačného charakteru. Podporuje čítanie detí a mládeže, organizuje exkurzie nižších ročníkov na centrále, rôzne besedy a podporuje výučbu čítania s porozumením. Medzi najznámejšie kampane, ktoré Martinus rozbehol, patrí Knižná výzva, Knihobežník, Slovensko píše román, Slovensko číta, Martinus cena fantázie. Spoločnosť pomáha začínajúcim mladým podnikateľom a mentoruje start-upy. Pravidelne podporuje organizáciu Dobrý anjel, ktorá pomáha deťom s rakovinou.
Záver
Martinus patrí medzi najobľúbenejšie obchodné značky na našom trhu. Je to vďaka všeobecnej obľúbenosti tovaru, ktorý ponúka, no nielen to. Martinus úspešne zvláda marketingové aktivity, ktorými oslovuje ľudí bez ohľadu na vek, pohlavie, zamestnanie, či obľúbený žáner. Disponuje prehľadnou webovou stránkou, ktorú čitatelia využívajú nielen na nákup, ale i na prehľad kníh, recenzií a noviniek, ponúka zľavy a výpredaje a na sociálnych sieťach intenzívne komunikuje so zákazníkmi. Sporadické negatívne recenzie, naopak, hovoria o vyššej cene kníh oproti konkurencii a nedodržaní termínu predpokladaného dodania.
Recenzia online obchodu s prírodnou kozmetikou – Henima.sk: Čo môžete očakávať
E-shop Henima.sk sa pýši širokou ponukou prírodnej kozmetiky, ktorá kombinuje krásu s udržateľnosťou. Táto online platforma láka…
Čo je burina a prečo sa jej zbavovať
Burina je rastlina, ktorá rastie tam, kde nie je žiaduca. V záhrade môže burina súperiť…
Den narcisov – Všetky informácie a dátumy pokope
Deň narcisov je každoročná udalosť, ktorá sa vyznačuje svojím charitatívnym vplyvom a má za cieľ…
VPN – Čo to je a ako funguje?
Virtuální privátní síť, zkráceně VPN, je technologie, která umožňuje uživatelům připojení k internetu přes soukromou…
GTA 6 – Všetko, čo vieme: Nové informácie o najnovšom dieli hry
GTA 6 je veľmi očakávaná videohra, ktorá má byť vydaná v blízkej budúcnosti. Hra je…
Recenzia e-shopu s prírodnými výživovými doplnkami – Carnium Botanicals
Carnium Botanicals je slovenský e-shop, ktorý sa špecializuje na prírodné výživové doplnky. Firma sa zameriava…
Všetky informácie spomenuté vyššie boli platné a aktuálne v čase písania tohto článku, avšak nemusia už byť aktuálne v tejto chvíli. Článok je spojením verejne dostupných informácií alebo hodnotení a osobného názoru autora. Účelom článku je agregovať čo najviac užitočných informácií na jednom mieste a zjednodušiť tak porovnanie a výber predajcu pre potencionálnych zákazníkov. Všetky ceny, služby a podmienky spomenuté v článku majú len informatívny charakter. Každý čitateľ je tak povinný overiť si všetky informácie uvedené v článku u daného predajcu. Jediným aktuálnym zdrojom informácií je vždy oficiálna stránka predajcu, ktorú nájdete na adrese:
Dobrý večer,
PREDAJNE:
predajňa nivy nás sklamala. prišli sme do predajne, našli sme album, ktorý sme chceli, dali sme si ho na chvíľku odložiť na pokladni. Keď sme sa vrátili tak zamestnankyne nevedeli album nájsť a pritom bol celý čas pod ich očami. Dali nás čakať na bok , zatiaľ tam vznikol dlhý rad, ktorý sme si potom museli vystáť aj keď ten album našli takmer hneď potom, čo nás nechali čakať bokom.
ESHOP:
Eshopove ceny často klamú, pretože sú to ceny za albumy/ knihy keď si ich objednáte na dovoz a v predajni môžu stáť aj o 5€ viac. Eshop často klame aj v tom, že majú posledné kusy aj keď už žiadne nemajú.
(na základe osobnej skúsenosti)
Ďakujeme za pozornosť
T&J