Spoločnosť Lunys vznikla už v roku 1994 najskôr ako rodinný podnik, ktorý prevádzkoval niekoľko predajní a trhových miest v Poprade. Obchod sa postupne rozrastal, až sa z neho stal známy dodávateľ čerstvého ovocia, zeleniny a potravín s pôsobnosťou na celom Slovensku. S vlastným vozovým parkom, takmer 500 dodávateľmi a 250 zamestnancami sa spoločnosť Lunys zaraďuje medzi popredných dodávateľov a spracovateľov čerstvého ovocia a zeleniny.
Lunys spolupracuje s poprednými dodávateľmi z celej Európy. V celej jeho činnosti sa odráža filozofia zameraná na kvalitu a spokojnosť zákazníkov. Zákazníkmi sú bežné domácnosti, hotely, reštaurácie, potravinové reťazce aj školské jedálne.
Sortiment spoločnosti
Pri pohľade na ponuku Lunys sa každému okamžite začnú v ústach zbiehať slinky. Vyberať môžete z kategórií ovocie, zelenina, exotické ovocie a zelenina, bylinky, vňate, klíčky, čistené ovocie a zelenina. Nakúpite tu tiež mrazené, chladené a trvanlivé potraviny a kávu. Viac ako 3 000 položiek je vždy skladom, takže je z čoho vyberať.
Spôsob predaja
V obchode je potrebné sa najskôr zaregistrovať. Zaregistrovať sa môže organizácia aj domácnosť. Potom môžete nakupovať online alebo si tovar objednáte telefonicky cez callcentrum v Bratislave alebo Poprade. Minimálna objednávka je 30 Eur. Tovar je balený v kartónoch alebo igelitových vreckách. Objednávať môžete gastro balenia aj balenia pre domácnosti. O prijatí objednávky vás bude informovať e-mail.
Doprava tovaru už na druhý deň
Objednaný tovar obchod rozváža vlastnými autami 6 dní v týždni okrem nedele v 55 mestách na Slovensku. Presný zoznam miest nájdete na stránke spoločnosti Lunys. Objednávky, ktoré odošlete do 24:00, vám budú doručené už na druhý deň. Ak si objednávate doručenie v Poprade, je potrebné objednávku odoslať už do 23:00. Pre tých, ktorí bývajú v Bratislave, je k dispozícii aj dovoz v nedeľu pre všetky objednávky prijaté do soboty 18:00.
O presnom čase doručenia vás bude informovať šofér. Za dodanie na Lunys neplatíte žiadny poplatok.
Spôsoby platby
Za ovocie, zeleninu a ostatné produkty môžete zaplatiť priamo šoférovi. Využiť môžete platbu platobnou kartou, stravovacími kartami UP Slovensko, Ticket Restaurant, DOXX a Callio aj stravnými lístkami. Doklad o nákupe vám bude doručený elektronicky. Pre právnické osoby je k dispozícii spôsob platby na faktúru. Doba splatnosti faktúry závisí od objednaného druhu tovaru. Pri vybraných potravinách je to 10 dní, pri ostatných potravinách 20 dní odo dňa doručenia tovaru.
Vrátenie tovaru a reklamácie
Tovar si hneď pri preberaní môžete prezrieť. Ak nebudete spokojní s kvalitou, nemusíte si ho prevziať. Zaplatíte tak len za tovar, ktorý vám vyhovuje. Odpadávajú vám tým všetky starosti s neskorším vrátením tovaru alebo reklamáciou.
Ak chyby tovaru zistíte až neskôr, pri potravinách s dobou trvanlivosti uvedenou na obale ich môžete reklamovať počas celej doby trvanlivosti. Pri produktoch, ktoré sa rýchlo kazia, je potrebné reklamáciu oznámiť najneskôr na druhý deň od doručenia.
V reklamačnom konaní sa s predávajúcim dohodnete na spôsobe vybavenia. Na výber budete mať odstránenie chyby, výmenu tovaru alebo vrátenie peňazí. Reklamácia nebude uznaná, ak nedodržíte správny spôsob skladovania alebo pri bežnom opotrebení tovaru. Právo na reklamáciu si uplatníte na prevádzke predajcu. Pre kontaktovanie o presnom postupe môžete využiť telefonickú alebo e-mailovú komunikáciu.
Právnické osoby, ktoré odoberajú väčšie objednávky sú povinné reklamovať dodaný tovar do 24 hodín od jeho prevzatia. Ak je vada zjavná pri preberaní, je to potrebné uviesť v dodacom liste. Lunys nepreberá zodpovednosť za chyby tovaru spôsobené nesprávnym skladovaním, manipuláciou a podobne.
Školské ovocie
Spoločnosť Lunys je tiež aktívna v programe školské ovocie, ktorý podporuje vláda Slovenskej republiky a Európska únia. Cieľom programu je zvýšiť informovanie detí o zdravom stravovaní a zmeniť ich stravovacie návyky s cieľom predchádzať obezite. Vďaka programu Školské ovocie dostávajú deti a študenti čerstvé ovocie a zeleninu priamo do škôl.
V rámci programu sa Lunys postará o všetku potrebnú administratívu. Spoločnosť ponúka tiež sponzorovanie školských akcií.
Vernostný program
Pre školy má pripravený Lunys aj vernostný program. Za každú faktúru vystavenú v rámci programu Školské ovocie dostanete body, ktoré je neskôr možné vymeniť za iný tovar. Za body je možné získať tiež odmeny, akými sú kuchynské nádoby a kuchynské zariadenie.
Výhody
- široký sortiment čerstvých aj trvanlivých potravín
- rýchle doručenie už na druhý deň od objednania
- doprava zadarmo pri každej objednávke
- kvalita tovaru od dodávateľov zo Slovenska aj z celej Európy
- vlastná doprava do mnohých miest Slovenska
- viacero spôsob platby
- platíte len za to, čo prevezmete, odpadajú starosti s vrátením tovaru
- spolupráca so školami v programe Školské ovocie
- vernostný program pre školy
- viacero možností kontaktovania a vytvorenia objednávky
Nevýhody
- niektorí zákazníci udávajú, že im bol dodaný tovar v posledný deň trvanlivosti
- rozvoz nie je dostupný v každom meste na Slovensku
Zhrnutie
Spoločnosť Lunys sa venuje predaju čerstvých potravín už od roku 1994. Z malej rodinnej firmy sa postupne rozrástla na popredného dodávateľa potravín pre hotely, reštaurácie a školy. V nedávnej minulosti pridala k ponuke svojich služieb aj dovoz potravín pre domácnosti.
Na stránke Lunys sa musíte pred vytvorením objednávky zaregistrovať. Potom si už vyberáte z bohatého sortimentu všetko, na čo máte chuť. Doprava objednaného tovaru je už na druhý deň. Zaplatíte kuriérovi spôsobom, ktorý vám najviac vyhovuje. Právnické osoby platia za tovar na faktúru.
Aj keď sa zákazníci Lunys občas stretnú s nedostatkami tovaru, tieto je možné riešiť jeho neprevzatím alebo reklamáciou v záručnej lehote. Väčšina recenzií však pre obchod vyznieva priaznivo. Je tu teda predpoklad, že si svoju pozíciu na trhu bude postupne ešte viac upevňovať.
Všetky informácie spomenuté vyššie boli platné a aktuálne v čase písania tohto článku, avšak nemusia už byť aktuálne v tejto chvíli. Článok je spojením verejne dostupných informácií alebo hodnotení a osobného názoru autora. Účelom článku je agregovať čo najviac užitočných informácií na jednom mieste a zjednodušiť tak porovnanie a výber predajcu pre potencionálnych zákazníkov. Všetky ceny, služby a podmienky spomenuté v článku majú len informatívny charakter. Každý čitateľ je tak povinný overiť si všetky informácie uvedené v článku u daného predajcu. Jediným aktuálnym zdrojom informácií je vždy oficiálna stránka predajcu, ktorú nájdete na adrese:
Recenzia online obchodu s prírodnou kozmetikou – Henima.sk: Čo môžete očakávať
E-shop Henima.sk sa pýši širokou ponukou prírodnej kozmetiky, ktorá kombinuje krásu s udržateľnosťou. Táto online platforma láka…
Čo je burina a prečo sa jej zbavovať
Burina je rastlina, ktorá rastie tam, kde nie je žiaduca. V záhrade môže burina súperiť…
Den narcisov – Všetky informácie a dátumy pokope
Deň narcisov je každoročná udalosť, ktorá sa vyznačuje svojím charitatívnym vplyvom a má za cieľ…
VPN – Čo to je a ako funguje?
Virtuální privátní síť, zkráceně VPN, je technologie, která umožňuje uživatelům připojení k internetu přes soukromou…
GTA 6 – Všetko, čo vieme: Nové informácie o najnovšom dieli hry
GTA 6 je veľmi očakávaná videohra, ktorá má byť vydaná v blízkej budúcnosti. Hra je…
Recenzia e-shopu s prírodnými výživovými doplnkami – Carnium Botanicals
Carnium Botanicals je slovenský e-shop, ktorý sa špecializuje na prírodné výživové doplnky. Firma sa zameriava…
Moja prvá skúsenosť nie je dobrá, tovar mi bol doručený neúplný, volali sme na rôzne čísla, aby sme mohli reklamovať zásielku, čakali sme celý deň do 18.30 a zajtra máme čakať na chýbajúce zaplatené položky, nevedia ani približne, kedy ☹️
Súhlasím objednala som si tovar,polka tovaru bola plesniva čo sa týka sliviek ,prášok rozliaty. Z troch prepravok jedna dobrá,za takú cenu to nestojí už nikdy viac.Jedine paradajky,broskyne, a cibuľa boli dobre a potraviny ktoré sú balené.Viac nervy než úžitku.Sms Vám nepríde takže čakáte celý deň od 7:00 do 14: 00 , ale vizerali profesionálne. Zbytočne výhodné peniaze.
Po negatívnej víkendovej skúsenosti mi ako ospravedlnenie poslala spoličnosť lunys poukážku v hodnote 20 na ďalší nákup. Veľmi pekné gesto, srdečne ďakujem a teším sa na ďalšie nákupy od vás.
Lajdaci, nedrzia slovo.
V online-nakupe je mozné vybrat tovar na kus, alebo na vahu -ale lajdacia a nefunguje to vsade. Zakaznik telefonuje a Lunys Poprad podrazdene povie ze „nebudeme dramatizovat, objednajte to kilo, potom zavolajte a my to opravime“. Cize firma robi zbytocnu pracu zakaznikovi. Nech si ten tovar ponechaju.
Cas dodania v internete nebolo mozné upravit, okienko nereagovalo. Na moju prosbu mi udat tel. cislo kuriéra/soféra mit Poprad slubil zavolat, uz dlho cakam a nic. Ani na sms-ku neracia odpovedat.
Ani len reklamacia nefunguje: Na prepnutie treba stlacit 3-ku, ale hlasi sa ina osoba, ktora slubi, ze sa patricna osoba ozve. Neurobila to…!
Toto su komunistické metody a majitelia nepochopili, ze sluzby su tak isto dolezité ako sam tovar. Su ludia, ktorym je tovar dolezitejsi a zhltnu svoj hnev. Su ale aj ini.
S donaskou sme boli spokojní, boli sme v karanténe a šofér nám vyniesol nákup až k bytovým dverám
0bjednavam si potraviny z Lunys pravidelne. Ani jedna objednavka nebola problemova. Kurieri su empaticki a nemaju problem vyniest tovar k dveram aj v bytovke bez vytahu. A to je pre mna nesmierna vyhoda.
Tovar si na stranke ulozim do mojej kuchyne, tak si oblubene a potrebne potraviny vyberiem velmi rychlo. A je z coho vyberat. Zaplatim pri doruceni, nie vopred ako ostatnym dodavatelom.
Skoda, ze som nevyuzivala tento luxus uz skor.
Dakujem
Od decembra 2020 vyuzivam sluzbu donasky potravin k dveram.
Spokojnost so sortimentom a aj jeho donaskou je velka.
Byvam v lokalite bez obchodu a v dome bez vytahu. Donasku s vynesenim nakupu kuriermi ocenujem.
Zakupeny sortiment nepotrebujem kontrolovat pri jeho odovzdani, vzdy bolo vsetko O. K.
Len lutujem, ze som skor neriesila nakup potravin vacsieho objemu skor.
Dakujem.
Moje skusenosti s touto spolocnostou su viac ako dobre. Tovar prisiel na cas,bez zavad a kurier sa vopred ohlasil Dorucuju tovar aj na nie velmi popularne miesta a to je velka vyhoda.
Casto som nakupovala u Lunys a niektore (aj opakujuce sa) vady/chyby som nereklamovala. Vcera mi ale praskli nervy:
1) Na domovej stranke maju zobrazeny tovar, ktory nie je na sklade (napr. cakanka a sucha salama od Knizku), ktory mi jednoducho nedodali.
2) Avizuju neskoro: Napisali po 9. hod v den dovozu, ze dve polozky budu chybat -nekompletny tovar mi ale uz bol doruceny. Postavili ma pred hotovu vec, bez moznosti storna, upravy, alebo odlozenia terminu, kym bude chybajuci tovar na sklade. Neakceptovatelne!
3) Zelenina poskodena/ neodborne zberana: Fenikel natolko skrateny a okoreny, ze ho na ten pokrm, ktory som planovala, nemozem pouzit. Vraj im to bolo tak dodane. To pre zakaznika nie je relevantne, ze oni prijmu smeti a zakaznikovi predaju nekvalitny tovar.
Dodatok k dorucenemu tovaru 01.06.2021:
Nespravna deklaracia tovaru: Marinovane krevety (Vannamei, Cina) neboli volne, ale spizy, co Lunys neuvadza. Vaha 150 g tiez nie je spravna -to je brutto, v sacku sa ale nachadzaju krevety na 2 drevenych spizoch a vela marinady. Samotne odkvapkane krevety vazia netto len 116 g!
Prve 3 objednavky boli bez problemov (malickosti ako prevozom rozpucene ovocie, obcas nie najlepsia kvalita dodaneho tovaru neriesim. Vela veci maju kvalitnych a cerstvych. Kurieri su mili a nevadi mi ani, ze obcas nevedia dodrzat cas dodania. Stalo ze sme mali dodavku na 11-13:00 a kurier prisiel hned rano o 8:00, inokedy zas neskor ako mal, ale s tym problem nemam nakolko robim z domu).
Stvrta objednavka vsak stala za to. Neviem, ci ma firma existencne problemy, podzamestnanost alebo len neschopny personal, ale takyto katastrofalny klientsky servis som este asi nezazila. Dodaju vam nekompletnu objednavku, na reklamacne ani ine oddelenie sa nedovolate, na mail neodpisuju. Nasledne vam slubia ze na druhy den tovar dodaju a nemusite si ho utekat zhanat (jednalo sa zrovna o polozku, ktoru sme potrebovali najviac a bezne v obchodoch ju maju len zriedka). Druhy den nikto nepride, opat vam nedvihaju, potom pride mail ze polozka nie je na sklade. Tak sa pytate kedy vam vratia peniaze, kedze podla fakturovanej sumy ste tovar zaplatili. Vecer vam vola nestastna pani, ze pochybenie nastalo na ich strane a nauctovali vam nieco, co nemali. Peniaze vam vraj obratom odoslu. Takze teraz cakam, AKTUALNE 7 DNI, akurat ze peniaze stale nechodia. Ani po opakovanych urgenciach z mojej strany. Vraj kolegynka zabudla.
Nech nie som nespravodliva, pani mi po prvom telefonate poslala 10% zlavu na dalsi nakup, ale komu sa chce po tejto skusenosti u nich este nakupovat?
Sklamana som velmi, chcela som dat sancu slovenskej firme aj napriek vyssej cene potravin. Bohuzial, na takyto servis nemam cas ani trpezlivost, menej nervov ma stoji ist nakupit do Lidla.